Blog 1

08-07-2017

7 juli 2017

Eindelijk is het dan zo ver. Na maanden van voorbereiding zijn we gisteravond van Schiphol vertrokken. Mijn ouders, broer en zusje hebben me weggebracht. Vanmorgen vroeg om 5.15 Nederlandse en 6.15 Keniaanse tijd kwamen we in Kenia aan.We hebben een goede vlucht gehad, maar slapen lukte jammer genoeg niet.

Even uitvinden waar we heen moeten en in het Engels proberen om mijn eigen verstaanbaar te maken. Hoe vraag ik netjes waar ik heen moet? Dan maar 'to Blantyre' dan weten ze wel wat ik bedoel en we worden de juiste kant heen gewezen. Eerst weer een keer door de douane, maar omdat ik op Schiphol al grondig gefouilleerd werd viel het hier heel erg mee. Om 11.10 hopen we richting Malawi te vertrekken. Nu zitten we te wachten op het vliegveld en nu probeer ik mijn tijd goed te besteden door vast een begin te maken aan mijn eerste blog. De wifi doet het hier niet, dus doe ik het maar in 'Word'.


8 juli 2017

Gisteren hadden we erge vertraging in Kenia en ruim 1,5 uur later dan gepland vertrokken we richting Malawi. Na eerst nog een tussenlanding in Lilongwe (Malawi) kwamen we rond 15.30 in Blantyre aan. We konden zo door lopen om een visum aan te vragen, eerst kwamen we nog een Canadese Nederlander tegen van Stephanos die familie op kwam halen en die wees op ons iemand van Stephanos 'Chemember'. Hij hielp ons met de aanvraag van de visums en dit was dan ook snel geregeld, daarna nog door de douane, onze koffers opzoeken (deze werden voor ons opgeladen) en toen naar buiten. Daar werden we opgewacht door Corrie en Maaike.

We vertrokken naar Stephanos en waren nog precies op tijd om bij de weeksluiting, die om 16.00 gehouden wordt, aanwezig te zijn. Eerst de weeksluiting, veel handen geven en veel bekende gezichten, daarna mochten wij ons voorstellen. Daarna werden we naar ons huis gebracht en hadden we ong. 45 minuten om ons te douchen en spullen uit te pakken.

Om 18.30 werden we bij Clifford (de directeur) en zijn vrouw verwacht voor het avondeten. Hele gezellige mensen, maar best even lastig om een gesprek in het Engels gaande te houden, terwijl je erg moe bent. Hier mochten we even op de wifi, bij ons eigen huis hebben we namelijk geen wifi. Daarna op tijd naar huis en naar bed, maar toch eerst onze slaapkamers nog even 'verbouwd' voor we ook echt naar bed gingen.

Vannacht heb ik heel goed geslapen en daarna heb ik de koffers uitgepakt. Ik dacht hier had ik wel iets minder van mee kunnen nemen en oh, ik dacht dat ik dat meegenomen had maar toch vergeten, dan doen we het maar zonder.

Daarna de kaarten die ik gekregen had allemaal op mijn slaapkamer opgehangen en foto's van thuis in de woonkamer opgehangen. Dus een stukje van Nederland is meegegaan naar Malawi. Vanmiddag kwam de werkgroep, die drie weken hier hoopt te zijn, op Blantyre aan en zijn we ze met z'n allen op wezen halen.

Maar eerst kwamen we nog een oude bekende tegen, Tom! Misschien kennen jullie hem nog van 2 jaar geleden, hij kreeg een fiets van het geld wat we ophaalden met de presentatie. Hij was erg blij en wist echt nog wie ik was, hij vroeg al of ik niet altijd bleef, maar dat heb ik hem maar niet beloofd 😉

Daarna naar het vliegveld, er was een vliegtuig en we hoopten dat dit de werkgroep was, maar ook zij hadden wat vertraging. Maar eindelijk daar waren ze, oude bekenden en nieuwe gezichten en natuurlijk ook Willeke. Nadat alle koffers ingeladen waren weer op weg naar Stephanos. Daar een heel ontvangstcomité van veel kinderen, iedereen wil meehelpen dus de auto's zijn zo leeg.

De kinderen zingen een paar liederen en daarna koffie drinken met z'n allen. De tijd dat de werkgroep hier hoopt te zijn hopen wij met hen te eten, dus nu hebben we nog even tijd om een blog te schrijven. Er was net geen internet dus ik hoop dat ik de blog toch vandaag nog kunnen plaatsen zodat jullie voor de zondag nog wat van me horen.

©2017
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin